Изворите

Изворите

Предела 2

Предела 2


Отчитат дистанционно водомерите в София 15.12.2017
Отчитат дистанционно водомерите в София
Първият реален проект за интелигентно отчитане на потребление, който извежда София крачка напред по пътя към умния град, вече е факт чрез мрежата от ново поколение LoRа. Той е реализиран за „Софийска вода" от VIVACOM и...

Борисов: Без план за Пирин да не се обсъжда концесия 15.12.2017
Борисов: Без план за Пирин да не се обсъжда концесия
Много силна външна политика е необходимо на ЕС като цяло - това е най-доброто място за живеене. Второ, границите на ЕС трябва да се пазят като едно време, коментира премиерът Бойко Борисов пред журналисти в Брюксел,...

Юридическите лица с нестопанска цел ще се пререгистрират електронно 15.12.2017
Юридическите лица с нестопанска цел ще се пререгистрират електронно
От 1 януари 2018 г. Агенция по вписванията ще администрира Регистъра на юридическите лица с нестопанска цел. Към Търговския регистър ще бъдат добавени нови функционалности, чрез които ЮЛНЦ ще могат да подават...


Времето/БНБ фиксинг 17.12.17

20° София 21° Пловдив
20° Бургас 17° Стара Загора
21° Варна 20° Русе
CHF 1.59816 GBP 2.31651 USD 1.4962
МаксКонсулт.бг е член на
www.fiabci.com www.nsni.bg www.bcci.bg/bulgarian/

Бизнесът скочи срещу президентското вето

Бизнесът скочи срещу президентското вето

10.8.2017
Бизнесът скочи срещу ветото, наложено от президента Румен Радев върху проекта за промени в Закона за опазване на околната среда. С поправката, приета на 27 юли от парламента, се премахва втората съдебна инстанция при обжалване на административни актове във връзка с екологията и биоразнообразието. Причината е, че жалби бавят с години важни инфраструктурни проекти. Такъв пример е магистрала "Струма", където заради постоянно обжалване от страна на еколози закъсняваме със сроковете и може да изгубим европарите, предвидени за строежа й. . Държавният глава Румен Радев върна за ново обсъждане в Народното събрание разпоредбите от закона, с които се премахва втората съдебна инстанция при обжалване на административни актове във връзка с околната среда и биологичното разнообразие. Това съобщиха от прессекретариата на държавния глава. Според президента, за да изпълни конституционното си задължение за осигуряване опазването на околната среда, държавата трябва да създава не само регулации за съхраняването и възпроизводството на околната среда, но и за ефективен контрол за тяхното прилагане. Такъв контрол се осъществява от административните съдилища, чиято правозащитна функция се реализира на две инстанции. Премахването на втората инстанция намалява интензитета на защитата, необходима за гарантиране на околната среда като конституционно призната ценност. Отпадането на втората съдебна инстанция е мотивирано със съкращаване на времето за реализирането на обекти с национално стратегическо значение. Екологичното законодателство е превантивно насочено – да не настъпят непоправими екологични последици, гаранция за което е и съществуващото двуинстанционно съдебно производство. Президентът Радев е уверен, че Народното събрание ще намери добрия баланс между приоритетното и своевременно изграждане на значими стратегически обекти и контрола за спазване на законността. * * * * * ДО ПРЕЗИДЕНТА НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ Г-Н РУМЕН РАДЕВ СТАНОВИЩЕ НА КОНФЕДЕРАЦИЯ НА РАБОТОДАТЕЛИТЕ И ИНДУСТРИАЛЦИТЕ В БЪЛГАРИЯ Относно Законопроект за изменение и допълнение на Закона за опазване на околната среда приет от Народното събрание на 27.07.2017г. УВАЖАЕМИ ГОСПОДИН ПРЕЗИДЕНТ, Конфедерацията на Работодателите и Индустриалците в България, като най-голямата работодателска организация в страната, обединява над 12 000 компании, колективни и индивидуални членове, които произвеждат около три-четвърти от БВП на България, дават работа на над 800 000 души и осигуряват над три-четвърти от българския износ, с настоящото изразява подкрепата си на приетия от Народното събрание на 27.07.2017г. Законопроект за изменение и допълнение на Закона за опазване на околната среда. Категорично заставаме зад основната цел на въведените промени, а именно облегчаване на процедурите по обжалване във връзка с осъществяването на инвестиционни проекти от най-значим обществен интерЕС, а именно обектите от национално значение и стратегическа важност. Бихме искали да подчертаем, че приетият законопроект по никакъв начин не ограничава правото на заинтересованите граждани и юридически лица да обжалват актовете на кометентния орган във връзка с екологочните процедури по допускането на реализацията на тези най-значими за обществото инвестиционни проекти. Съгласно чл.93, ал.2, т.4 и чл.94, ал.1, т.5 от действащия Закон за опазване на околната среда (ЗООС) компетентен орган относно преценката за необходимостта от извършване на ОВОС и вземане на решение по ОВОС за обекти с национално значение е винаги Министъра на околната среда и водите (МОСВ). Освен това, съгласно чл.6а, т.1, б. "в" от Наредбата за условията и реда за извършване на оценка за съвместимостта на планове, програми, проекти и инвестиционни предложения с предмета и целите на опазване на защитените зони (във връзка със съответните разпоредби от ЗУТ: чл.124а, ал.4, т.2; чл.129, ал.3, т.2, б."б"; чл.141 ал.6, т.2, б. "б"; чл.145, ал.1, т.3, б. "б"; чл.148, ал.3, т.2, б. "б"), МОСВ е компетентен орган относно издаването на съответните административни актове по оценка за съвместимостта на планове, програми, проекти и инвестиционни предложения с предмета и целите на опазване на защитените зони, касаещи обекти с национално значение. Следователно МОСВ е винаги компетентния орган за издаване на административните актове във връзка с екологичните процедури, касаещи обекти с национално значение. Наред с това, действащата правна уредба предвижда двуинстанционно разглеждане на жалбите срещу административните актове във връзка с екологичните процедури, касаещи обекти с национално значение. Съгласно чл.132, ал.2, т.2 от Административно-процесуалния кодекс (АПК), компетентен да разглежда жалби срещу актове на МОСВ е Върховния административен съд (ВАС) като първа инстанция. Същевременно, предвид разпоредбата на чл.217, ал.1 от АПК, решението на ВАС като първа инстанция, подлежи на обжалване отново пред ВАС като касационна инстанция. С други думи действащата правна уредба предвижда въпросните жалби да се разглеждат два пъти от един и същ съд – ВАС. В тази връзка, следва да се обърне внимание, че по принцип касационното обжалване включва единствено проверка относно правилното прилагане на закона, на база на вече установените от първата инстанция факти (чл.220 от АПК). Т.е. в случая предмет на касационното обжалване би могло да бъде единствено проверката от страна на ВАС (макар и действащ в различен състав) на правилното приложение на закона отново от страна на ВАС като първа инстанция. Подобна допълнителна проверка би била оправдана единствено, ако не би довела до заплаха за реализацията на проекта. В тази връзка трябва да се има предвид, че с оглед натовареността на ВАС, разглеждането на въпросните жалби от ВАС на две инстанции действително отнема значително време, което поставя под съществен риск реализацията на проектите. Очевидно е, че за инвестиционни проекти от най-значим обществен интерЕС, каквито са обектите, които са едновременно от национално значение и стратегическа важност, повторното разглеждане на казуса на ВАС е неоправдано и всъщност не отговаря на обществения интерЕС. Бихме искали да обърнем внимание и че законодателството ни вече е възприело принципа за едноинстанционно разглеждане на жалбите срещу административни актове, касаещи реализацията на обекти от национално значение. В този смисъл са действащите разпоредби на чл.215, ал.7 от ЗУТ. В обобщение, приетите промени по никакъв начин не ограничават правото на жалби, нито застрашават законосъобразното протичане на екологичните процедури. За това сам по себе си гарантира и фактът, че актовете по тези процедури се издават от най-висшия държавен орган в областта на защитата на екологията и околната среда, а именно МОСВ, а жалбите по тях се разглеждат от най-висшия административен съд – ВАС. Може да цитираме десетки стратегически инфраструктурни обекти, чиято реализация беше забавена с години заради безпредметни жалби и твърдо вярваме, че единствените, които биха имали полза от налагането на вето върху приетия Законопроект за изменение и допълнение на Закона за опазване на околната среда са няколко псевдо-природозащитни организации, които години наред препятстват инвестиционния процес и растежа на икономиката ни, превръщайки т.нар. екологичен рекет в своя основна дейност. С уважение: Кирил Домусчиев Председател на КРИБ от редактор | Политика, от www.standartnews.com
Последни Новини:
Фандъкова призова да се дават сигнали за опасни дървета Фандъкова призова да се дават сигнали за опасни дървета
Нека хората да подават сигнали за опасни дървета, тече засилена кампания по премахването им. Това каза кметът на София Йорданка Фандъкова по БНТ. Във връзка с последния инцидент в столицата, при който клон от дърво...
Определиха новите субсидии за животновъдите Определиха новите субсидии за животновъдите
Над 11,3 млн. лева по Схемите за извънредна помощ за приспособяване на млекопроизводителите и земеделските стопани в други сектори на животновъдството ще бъдат изплатени на фермерите по нови ставки, съобщиха от...
Строят повече, но по-малки жилища Строят повече, но по-малки жилища
Броят на въведените в експлоатация жилищни сгради през второто тримесечие на 2017 г. е 585, а новопостроените жилища в тях са 2 576, сочат предварителните данни на НСИ. Спрямо второто тримесечие на 2016 г. сградите са с...
Агенти ще ни предлагат да инвестираме в акции Агенти ще ни предлагат да инвестираме в акции
Агенти ще може да ни предлагат инвестиции в акции на фондовата борса. Инвестиционните посредници ще могат да сключват договори с обвързани агенти, които срещу възнаграждение ще може да предоставят определени услуги от...
По-прозрачни правила за държавни активи По-прозрачни правила за държавни активи
Новите правила за публичност при продажбата на активи на държавните дружества вече са в сила. Днес 8 август 2017 г., в Държавен вестник бяха обнародвани приетите от Министерския съвет промени в Правилник за реда за...
Купуват мол Сердика за 405 милиона лева Купуват мол Сердика за 405 милиона лева
Нaй-гoлямaтa имoтнa cдeлĸa в Бългapия - тaзи зa пpидoбивaнeтo нa тpeтия пo гoлeминa тъpгoвcĸи цeнтъp в София - \"Cepдиĸa Цeнтъp\", беше одобрена от Koмиcиятa зa зaщитa нa ĸoнĸypeнциятa. Kyпyвaч...
Борисов и Вела се обединиха: За \ Борисов и Вела се обединиха: За \"Калиакра\" решението на евросъда трябва се изпълни
Министър-председателят Бойко Борисов проведе телефонен разговор с комисаря по околна среда, морско дело и рибарство Кармену Вела. Двамата обсъдиха възникналия казус „Калиакра\". Премиерът Борисов запозна комисар Вела...
Работодателите с позиция до президента за екозакона Работодателите с позиция до президента за екозакона
Асоциацията на българските работодатели изпрати писло до президента на страната Румен Радев. в Него тя изразява позицията на представителните организации на работодателите в България за Законопроекта за изменение и...
Заведенията за хранене са бъдещето на моловете Заведенията за хранене са бъдещето на моловете
Хората търсят различни преживявания, което води до нови формати на заведенията. Бързият ръст на разходите на хората за хранене е довел до увеличаване на заведенията в търговските центрове в глобален мащаб. В някои...
Бизнесът пести 500 млн. от скъпия ток Бизнесът пести 500 млн. от скъпия ток
Икономиите са резултат от кампанията на \"Стандарт\" и КРИБ. Близо 500 млн. лв. икономия от електрическа енергия ще направят до 2020 г. над 100 големи български компании благодарение на съвместната кампания на в....