Лавина Спа енд Ски Лодж - Банско

Лавина Спа енд Ски Лодж - Банско

Игълс Нест - Банско

Игълс Нест - Банско


Борисов: Ще имаме 2 газови магистрали (ОБНОВЕНА) 21.10.2019
Борисов: Ще имаме 2 газови магистрали (ОБНОВЕНА)
Премиерът Бойко Борисов тръгна на нова обиколка с джипа си. С него отново пътува вицепремиерът Томислав Дончев. Преди минути премиерът пристигна разширението на газопресносната мрежа по трасето на "Балкански поток" в...

Захариева е при Лавров в Москва за първи път 21.10.2019
Захариева е при Лавров в Москва за първи път
Вицепремиерът и министър на външните работи Екатерина Захариева е на посещение в Москва по покана на министъра на външните работи на Руската федерация Сергей Лавров, съобщи пресслужбата на външно. По-късно през деня...

Закон за тоалетните приеха в Рим 21.10.2019
Закон за тоалетните приеха в Рим
Закон за тоалетните беше приет в италианската столица Рим. Той задължава всички туристи да плащат за посещение на тоалетни в ресторанти и кафенета. Задължението се отнася за туристи, които желаят да ползват тоалетна в...


Времето/БНБ фиксинг 21.10.19

20° София 21° Пловдив
20° Бургас 17° Стара Загора
21° Варна 20° Русе
CHF 1.59816 GBP 2.31651 USD 1.4962
МаксКонсулт.бг е член на
www.fiabci.com www.nsni.bg www.bcci.bg/bulgarian/

Динозаври в мола – тактики за привличане на клиенти в ЦИЕ

Динозаври в мола – тактики за привличане на клиенти в ЦИЕ

27.7.2010
Просто поредица от магазини вече не изглежда достатъчно за успеха на един търговски център

Ако марка като Christian Dior не успява да привлече клиенти, може би това ще стане с динозаври. Такъв е планът зад проекта Galerie Harfa, полупостроен шопинг мол в предградие на Прага, който ще има развлекателен парк на тема динозаври, фитнес център и плувен басейн на покрива, пише Bloomberg.

След като икономическото забавяне сви продажбите на дребно в Чехия и Унгария, компании като Hochtief AG, Strabag SE и Skanksa AB строят обекти със спа центрове и писти за електромобили, за да привличат купувачи. Площите в молове вече нараснаха над четири пъти от присъединяването на двете страни към Европейския съюз през 2004, което засили нуждата да се предлага нещо повече от просто пазаруване.

„Просто не е достатъчно да подредиш обичайните заподозрени като Zara, Esprit и H&M”, коментира Ленка Хартманова, базиран в Прага анализатор на консултантската компания в сектора на бизнес имотите DTZ Holdings Plc. “Хората искат шопинг преживяване, не просто гигантска кутия до магистралата.”

Миналата година строителството се забави заради глобалната криза. Унгария прибави 190 хил. кв. м търговски площи през 2009 г., което е по-малко от над 270 хил. кв. м през 2008 г. и строителството се забави допълнително тази година, сочат данни на друга консултантска компания – CB Richard Ellis.

В Унгария наемите в молове паднаха с 30% спрямо пика си от 2007 г., сочат данните на CBRE. В Чехия наемите са паднали с 25% за същия период.

Harfa търси наематели за 10% от своите 41 хил. кв. м търговски площи четири месеца преди откриването. За да избегне сваляне на наемите, предприемачът Lighthouse Group привлича потенциални наематели, като предлага довършване на интериора и допълнителни услуги по поддръжката, обяснява главният изпълнителен директор Тамир Винтерщайн. Това е значителна промяна спрямо две години по-рано, когато дори малки марки водеха битка, за да имат магазин в мола, допълва той.

Galerie Harfa ще се опита да успее, като се отличи от другите и се позиционира като място за фитнес и семеен отдих чрез атракции като тематичен парк на покрива с копия на динозаври в реален размер, разпръснати сред палми и затревени хълмове, както и алеи за джогинг и каране на ролери.

Нисък сегмент

Не всички собственици на молове решават да се насочат към високия сегмент. Търговският център Lurdy Haz в работнически квартал на Будапеща е насочен към не толкова заможни клиенти.

“Решихме да съобразим предложението си с портфейла на клиентите ни и се насочихме към по-малко изискани, по-стабилни марки“, казва Дюла Пек, маркетинг мениджър на Lurdy Haz. “В този район не може да продавате Gucci.”

Предприемачите, които инвестират в бизнес имоти, ще трябва да променят стратегията си, смята Александър Рафайлович, директор проучвания в консултантската Cushman & Wakefield в Прага. Една от опциите е да се намали размерът на супермаркетите, които са т. нар. „котви“ (т.е. основен наемател) в моловете и да се отдадат площите на по-малки търговци, посочва той.

Друг вариант е да се строят по-малки търговски молове с фокус върху определена тема като например хранителни стоки или мебели в зависимост от локацията, смята Хартманова.

Източник :Investor.bg
към статията
Последни Новини:
Нови валути убежище печелят популярност покрай дълговата криза Нови валути убежище печелят популярност покрай дълговата криза
Валутите на Канада, Австралия, Норвегия и Швеция са увеличили повече от два пъти дела си в резервите на централните банки за последните десет годиниКанадският долар, австралийският долар и шведската крона печелят все...
Отчетите и данните за БВП ще държат Wall Street под напрежение Отчетите и данните за БВП ще държат Wall Street под напрежение
В петък данните за БВП се очаква да покажат, че икономиката на САЩ е забавила растежа си до 2,5% през второто тримесечиеЩатските фондови пазари се сблъскаха с поредица от разочароващи икономически данни през миналата...
Някои имоти в САЩ вече струват толкова малко, че дори банките не ги искат Някои имоти в САЩ вече струват толкова малко, че дори банките не ги искат
Общата стойност на 37 имота в САЩ, отнети от банка, е под 100 хил. долара; разходите за тях - двойно повечеНа много пазари като САЩ и Великобритания собственици изоставят имотите, които в момента струват по-малко от...
Столична община мисли варианти за тарифите на над 5-те хил. таксита в София Столична община мисли варианти за тарифите на над 5-те хил. таксита в София
Подготвян в момента закон предвижда общините да определят тавани за цените на таксиметровите услуги, нарушителите ще плащат глоба от 3 хил. лв. След приемането на законовите промени, предлагани от министерството на...
Успехът на богатите се измерва с личния живот, не с кариерата Успехът на богатите се измерва с личния живот, не с кариерата
Богатите американци са щастливи от това, че са се преборили с лошите икономически условия и са започнали да отделят повече внимание на семействата сиКазват, че има неща, които не могат да се купят с пари. Всеки се е...
Експерти: Увеличение на осигуровките ще ускори краха на пенсионната система Експерти: Увеличение на осигуровките ще ускори краха на пенсионната система
Разходопокривният модел не работи – освен при много висока възраст за пенсиониране, обясняват от Независимия съвет за пенсионна реформаУвеличаването на осигуровките не може да спаси пенсионната система, а ще...
Наемите на първокласни индустриални площи в София с 10% спад за година Наемите на първокласни индустриални площи в София с 10% спад за година
Индустриалният остава най-стабилният пазарен сегмент, както у нас, така и в ЕвропаНаемите на първокласни индустриални площи в София са се понижили 10% за последните 12 години, сочи доклад.Според данните на...
Заплатите на чиновниците вече ще зависят от свършеното Заплатите на чиновниците вече ще зависят от свършеното
25% от възнагражденията в държавната администрация ще се базират на резултатитеДържавните чиновници ще получават заплати по нов модел, съгласно стратегията за административна реформа на правителството за периода юли...
Какви ще бъдат магазините от близкото бъдеще? Какви ще бъдат магазините от близкото бъдеще?
Автоматични нонстоп магазини без персонал може да се появят в Европа още до края на десетилетиетоХодът на технологичните промени ще доведе до потребителски натиск за революционни подобрения в сектора на търговията, сочи...
Приходите на мафията от пране на пари нарастват по време на криза Приходите на мафията от пране на пари нарастват по време на криза
В Италия организираните криминални групи са увеличили приходите си с 4% до 135 млрд. евро през 2009 г.Мафията успя да съживи прането на пари в Италия, след като финансовата криза принуди банките да замразят...