Комплекс къщи

Комплекс къщи

Игълс Нест - Банско

Игълс Нест - Банско


Росен Желязков прие управлението на МТИТС от Ивайло Московски 21.9.2018
Росен Желязков прие управлението на МТИТС от Ивайло Московски
Най-важното за мен е да има приемственост с екипа на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, за да продължим стартираните реформи. Това заяви министърът на транспорта, информационните...

Петя Аврамова: Нанков ще бъде един от стълбовете в МРРБ, ако приеме да остане 21.9.2018
Петя Аврамова: Нанков ще бъде един от стълбовете в МРРБ, ако приеме да остане
Николай Нанков ще бъде един от стълбовете в МРРБ, ако приеме възможността да остане. Няма окончателно решение по въпроса. Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройство Петя Аврамова в отговор на въпрос...

Пътуваща изложба на „Стандарт“ показва постиженията на туристическите центрове на България 21.9.2018
Пътуваща изложба на „Стандарт“ показва постиженията на туристическите центрове на България
Единствена по рода си до момента изложба от 10 огромни фотопана ще разкаже в петък (21 септември) историята на 10 знакови за Банско неща. Сред тях са превръщането на ски курорта в Европейски град на спорта през 2017,...


Времето/БНБ фиксинг 24.09.18

20° София 21° Пловдив
20° Бургас 17° Стара Загора
21° Варна 20° Русе
CHF 1.59816 GBP 2.31651 USD 1.4962
МаксКонсулт.бг е член на
www.fiabci.com www.nsni.bg www.bcci.bg/bulgarian/

Държавата секва данъчната далавера \

Държавата секва данъчната далавера "луксозна кола - фалшив камион"

11.9.2018
Данъкът ще зависи от мощността и годината на производство. Държавата обмисля да вдигне данъка на лекотоварните автомобили до 3,5 тона рязко от догодина. У нас е масова практика луксозни леки автомобили да се регистрират като товарни, за да се пестят данъци, пише в. "Сега". Финансовото министерство предлага сериозна промяна в определянето на налога им, който в момента е от 10 до 30 лв. за всеки започнат тон товароносимост. Вместо това се предвижда товарните автомобили, които притежават категория N1, да се облагат по същия начин както леките коли, т.е. данъкът да зависи от мощността и годината на производство. По данни на МВР към средата на април 2018 г. са били регистрирани 308 260 товарни автомобила с маса до 3.5 т от 3550 марки и модели. От тях над 2000 модела имат аналог, регистриран и облаган като лек автомобил. С новото си предложение финансовото министерство иска да пресече установената практика да се купуват "данъчни" автомобили. Това са леки коли, на които се признава категория N1. Това позволява да бъдат регистрирани у нас като товарни и да плащат значително по-нисък годишен данък. Разликата в облагането с техни аналози, регистрирани като обикновени леки коли, може да достигне до 100 пъти в зависимост от мощността на двигателя и годината на производство, аргументират се от финансовото министерство. Примерите понякога са фрапиращи. Дължимият данък на автомобил с мощност 140 к.с. достига 400 лв., докато при регистрацията му като товарен налогът пада под 10 лв., тъй като товароносимостта е под 1 тон. Още по-драстична е разликата при по-луксозните и по-мощни коли. Модата на N1, с който се пестят данъци, се наложи след кризата от 2008 - 2009 г., когато продажбите на някои модели силно дръпнаха нагоре не само заради отстъпките, давани от търговците, но и заради данъчните облекчения, тъй като може да се ползват като средство за бизнЕС. Освен по-нисък местен данък фирмите можеха да ползват данъчен кредит, а поддръжката на колата се признава за разход. За да отговорят на специфичния пазар у нас, производителите един през друг започнаха да пускат леки коли със сертификат за товарни, които се продават у нас напълно законно. Така те са достъпни не само за фирми, а и за обикновените граждани. Разви се и своеобразен бизнЕС, при който леки автомобили без сертификат от производителя биваха преоборудвани, като се премахваха или добавяха седалки или преграждения. Стигна се до абсурда да се сваля един от предпазните колани на задната седалка, за да се намалят местата с едно. Финансовото министерство планира от догодина да промени формулата за изчисляване на данъка върху моторните превозни средства, като включи и екологичен коефициент. Той ще облекчава данъка за собствениците на коли с екостандарт Евро 4 и нагоре и ще го утежнява за тези с по-ниска екокатегория. Очаква се налогът за старите автомобили над 15 години значително да се повиши, а за новите, които отговорят на най-високите екостандарти, ще падне независимо от мощността им. Притежаването на Eвро 3 или катализатор вече няма да носи данъчна преференция нито за леките, нито за тежкотоварните автомобили и автобусите, гласят новите текстове в Закона за местните данъци и такси. По публикацията работи: Александър Попов Прочети още на: https://www.dnes.bg/cars/2018/09/11/dyrjavata-sekva-danychnata-dalavera-luksozna-kola-falshiv-kamion.387442. Снимка: Reuters, архив
Последни Новини:
Намаляват, но цакат бюджета: Всеки втори хазяин нелегален Намаляват, но цакат бюджета: Всеки втори хазяин нелегален
Преди години броят им е бил стряскащ - над 90%. Hамалява броят на собствениците, които нелегално отдават жилищата си под наем, но делът им продължава да бъде стряскащ. Според Константин Пандов от посредническата...
Изобретението, което ще спаси планетата ни от боклука? Изобретението, което ще спаси планетата ни от боклука?
23-годишен младеж създаде система за почистване на океана. Боян Слат е обикновено 23-годишно момче от Холандия, което страда от морска болест. Човек би си помислил, че младежът ще стои далеч от океана, но вместо това...
 Град като фен клуб: Имотски – въпрос на чест да караш \"Мерцедес\"
Ако си мислите, че вие обичате колата си... помислете отново. В Имотски няма кой знае какви блага и забележителности. Обаче наистина забележителни са возилата по улиците на хърватския град, защото нищо не е на такава...
Приятел ме съветва! Как се определя цена на имот? Приятел ме съветва! Как се определя цена на имот?
Трите основни фактора при определянето на продажната цена Светослав Христов е управляващ партньор на агенция ANTRE. В сферата на недвижимите имоти той e повече от 7 години. Стъпвайки на опита си, той отличи пред...
Удар по джоба ни: Цените верижно запълзяха нагоре Удар по джоба ни: Цените верижно запълзяха нагоре
Поскъпват горивата, отоплението, хлябът, кредитите... Цените на основните стоки и услуги тръгнаха нагоре и верижното им поскъпване ще удари по джоба българите идните месеци. Увеличението на практика ще засегне почти...
 Масово маркирани: Ще останат ли дървета в \"Борисовата\"?
Между 33 и 35 на всеки 100 дървета са предвидени за премахване. Планирано е изсичане на голяма част от дърветата в \"Борисовата градина\" по протежението на алея \"Яворов\". Граждани твърдят, че масово дърветата са...
Пътуваме повече, но и си плащаме: Дизелът и бензинът гонят рекорди! Пътуваме повече, но и си плащаме: Дизелът и бензинът гонят рекорди!
Плащаме най-скъпото гориво от три години насам. Cпоред различните статистики българинът пътува повече, в големите градове задръстванията са ежедневие. Но за сметка на това плащаме най-скъпия дизел от три години...
\ \"Дизелгейт\" не уби Volkswagen, а идващият \"Бензингейт\"?
Автоматичните скоростни кутии – в основата на манипулациите. Bъв Volkswagen може да са били манипулирани данните за изгорелите газове не само на дизеловите автомобили, но и на бензиновите Volkswagen, Audi и Porsche,...
Чисто и просто: Колите – замърсители с по-високи данъци! Чисто и просто: Колите – замърсители с по-високи данъци!
Финансовото министерство с поправки за местните данъци и такси. Oт догодина всички автомобили до 3.5 тона да се облагат от нова концепция, предлагат от финансовото министерство с поправки в Закона за местните данъци и...
Brexit носи със себе си и разпад на Великобритания!? Brexit носи със себе си и разпад на Великобритания!?
Ирландци и шотландци се ослушват за независимостта си. Hаближаващото излизане на Великобритания от Европейския съюз може да засили подкрепата за независима Шотландия и за обединена Ирландия, сочи анкета, поръчана от...