Клубна сграда

Клубна сграда

Комплекс Туистед Ний

Комплекс Туистед Ний


Русия почва да строи втори ядрен реактор в Турция 16.9.2019
Русия почва да строи втори ядрен реактор в Турция
Руската корпорация Росатом планира да започне до края на 2019 г. да полага основите на втория блок на атомната електроцентрала "Аккую" в Турция, което означава фактически старт на изграждането на блока. Това съобщи пред...

Съд \ 16.9.2019
Съд "пусна" строежа на Турски поток през България
Тричленен състав на Върховния административен съд (ВАС) реши да остави без разглеждане жалбата на Консорциум „Газово развитие и разширение в България“ срещу решение 741 от 2019 г. на Комисията за защита на конкуренцията...

Как­во не мо­же да взе­ме ЧСИ-то при прос­ро­чен кре­дит 16.9.2019
Как­во не мо­же да взе­ме ЧСИ-то при прос­ро­чен кре­дит
Го­ля­ма част от длъж­ни­ци­те не са на­яс­но що е не­сек­вес­ти­ру­е­мост Го­ля­ма част от длъж­ни­ци­те у нас, най-ве­че по-въз­рас­т­ни­те хо­ра и пен­си­о­не­ри­те, не са на­яс­но с т.нар. не­сек­вес­ти­ру­е­мост,...


Времето/БНБ фиксинг 18.09.19

20° София 21° Пловдив
20° Бургас 17° Стара Загора
21° Варна 20° Русе
CHF 1.59816 GBP 2.31651 USD 1.4962
МаксКонсулт.бг е член на
www.fiabci.com www.nsni.bg www.bcci.bg/bulgarian/

Почти една пета от големите търговски вериги планират експанзия у нас догодина

23.11.2010
Компаниите са по-оптимистично настроени за бъдещето, но при разширяването на мрежите си предпочитат да се придържат към познати пазари с цел ограничаване на риска

Почти една пета (19%) от международните търговски вериги, участвали в проучване на консултантската компания CB Richard Ellis (CBRE), планират експанзия в България през 2011 г.

С този дял страната ни се нарежда на 14 място сред 20-те топ пазара в плановете за експанзия на компаниите в доклад на компанията за активността на веригите в Европа, Близкия изток и Африка. Докладът разглежда плановете за разширяване на бизнеса през 2011 г. на 212 водещи вериги в региона на базата на интервюта, проведени през лятото.

Веригите планират експанзия в 38 държави в Европа, Близкия изток и Африка преди края на 2011 г. Десет от държавите представляват интерес за най-малко една четвърт от веригите.

Лидер е Германия, като 41% от веригите предвиждат да отворят магазин в страната. Следващите най-желани пазари са Полша, Франция, Испания и Великобритания.

Въпреки че ключовите пазари в Западна Европа остават приоритет за веригите, много от тях планират също увеличаване на мрежите си в развиващи се пазари, които формират над половината от държавите в топ 20. Сред тях Полша е основна цел, следвана от Русия и Чехия.

С узряването на западноевропейските пазари повече вериги ще бъдат принудени да търсят задгранични инвестиции, като развиващите са пазари в Европа са високо в списъка с дестинациите за експанзия. Около 41% от веригите искат да разширят бизнеса си в най-малко една държава в Централна Европа, а сходен дял (39%) се насочват към Южна Европа.

Повече оптимизъм

Като цяло докладът разкрива, че веригите са по-оптимистично настроени за бъдещето. Въпреки това те предприемат различен подход към разширяване на мрежите си, като се придържат към пазари, на които вече развиват дейност, възможно най-много с цел да ограничат риска.

Доверието на веригите определено расте, като 77% от тях предвиждат да открият над пет магазина до края на 2011. Това е значително увеличение спрямо миналогодишните резултати, когато близо половината от анкетираните са планирали да открият по-малко от пет обекта.

При това повече вериги са подготвени за значителна експанзия – делът на компаниите, които планират да разширят мрежите си с 40 магазина и повече се е повишил до 19% спрямо 13% миналата година.

Активни сектори

Веригите супермаркети са най-активни. Те се разрастват бързо, възползвайки се от ниските цени на земята. Силно активни са и кафетериите и ресторантите. Според консултантите в този сектор все още има значителни възможности за експанзия, защото апетитът на потребителите за кафетерии и заведения за бързо хранене остава висок.

Консолидация

Предпочитаният начин за експанзия е навлизане в нови градове на пазари, на които компаниите вече имат дейност. Въпреки че плановете за експанзия са все по-големи, веригите все още се опитват да ограничат риска, като само една трета разглеждат възможности на нови пазари.

Изключение правят веригите от луксозния и бизнес моден сегмент, които обикновено постигат пазарно покритие чрез малък брой обекти на конкретен пазар и поради това се нуждаят от навлизане на нови пазари, за да увеличат бизнеса си. Като цяло изглежда веригите консолидират присъствието си на пазари, на които вече развиват дейност. Над половината от участниците в проучването са посочили, че ще разчитат на познатото и планират да увеличат проникването си на пазарите, в които вече присъстват.

Собствени магазини срещу франчайзинг

Веригите предпочитат да оперират собствени магазини, като само 11% имат ясни предпочитания за франчайзингов модел, а половината от анкетираните казват, че предпочитат да управляват магазините си директно. Значителен дял (40%) казват, че ще разчитат на комбинация от франчайзинг и собствени магазини.

Онлайн търговията – допълнение към стратегията за ръст?

Онлайн търговията расте бързо. Половината от веригите имат планове да разширят наличните си онлайн платформи, като една трета посочват, че ще търсят „значително увеличение на географското покритие на възможностите за транзакции”.

Веригите, които разчитат на повече от един канал за продажба, считат онлайн платформите си за допълнителна услуга, която засилва общия оборот. Засега това не оказва съществено влияние върху търсенето на търговски площи, но това може да се промени. Някои вериги са на мнение, че бъдещото развитие е по-малко на брой, но по-големи магазини, докато други са обявили, че ще намалят нуждите си от площи.

Източник: Investor.bg
към статята
Последни Новини:
България е страната с най-високо проникване на банкови карти в региона България е страната с най-високо проникване на банкови карти в региона
По-голямата част от картодържателите у нас обаче предпочитат да плащат в брой, разкрива изследване на MasterCardБългария е страната с най-силно проникване на кредитни и дебитни карти в региона, но преобладаващият начин...
Българи искат да произвеждат италиански сирена у нас Българи искат да произвеждат италиански сирена у нас
След като технологията на работа се утвърди, може да се мисли за износ на българска моцарела на италианския пазар, научи Investor.bgСлед като преди по-малко от месец влезе в сила наредбата за директни продажби на малки...
Личните данни като заместител на медицинските изследвания при застраховка живот Личните данни като заместител на медицинските изследвания при застраховка живот
Застрахователи в САЩ тестват използването на лична информация за оценяване риска на своите клиентиЖивотозастрахователите в САЩ изпробват нови начини за предсказване на продължителността на живота на своите клиенти на...
Вадят Несебър от ЮНЕСКО до месец, ако не се премахнат незаконните постройки Вадят Несебър от ЮНЕСКО до месец, ако не се премахнат незаконните постройки
Премиерът Бойко Борисов е категоричен, че във всички курорти ще се бутат сгради, построени без разрешителноАко до един месец не премахнем незаконните постройки в Несебър, има риск да изключат града от списъка със...
Компаниите, които ще спасят Коледа Компаниите, които ще спасят Коледа
В условията на свиване на потребителските разходи повечето компании се страхуват от слаби резултати в най-силния сезон на годината. Има и такива обаче, които гледат с оптимизъмИкономическата стагнация и високата...
Пол Гест: Фундаментални демографски промени ще преобразят днешните молове Пол Гест: Фундаментални демографски промени ще преобразят днешните молове
Моловете не са това, което бяха – предизвикателства и възможности пред професионалистите през погледа на директора "Проучвания за Европа, Близкия Изток и Африка" в Jones Lang LaSalleПол Гест е директор...
М. Шулц: Едва ли ще се сбъдне желанието на България да влезе в Шенген догодина М. Шулц: Едва ли ще се сбъдне желанието на България да влезе в Шенген догодина
Германия и Франция „не са много склонни“ да позволят разширяване на шенгенското пространство, смята лидерът на социалистите в европарламентаЛидерът на групата на социалистите и демократите в ЕП –...
Правителството прави нов търг за продажбата на хотел в София Правителството прави нов търг за продажбата на хотел в София
Осеметажният хотел „Шампион" се намира в столичния район „Красно село“ Министерският съвет взе решение за продажбата на недвижим имот частна държавна собственост, предоставен за ползване и...
Предприемачите, които промениха интернет Предприемачите, които промениха интернет
Вижте имената на създателите на някои от най-силните социални мрежи в глобалното пространствоСоциалните мрежи са доста коментирана тема в последните месеци, дори години, а хората, които седят зад тях и са свързани със...
Вносните биохрани ще продължат да доминират на българския пазар Вносните биохрани ще продължат да доминират на българския пазар
Увеличават се производителите на органични продукти, очаква се и ръст на площите за екоземеделиеПроизводителите на биопродукти в България постепенно се увеличават и тази година броят им възлиза на близо 500. Очаква се в...