Белведере Холидей Клуб - Банско - блок 2

Белведере Холидей Клуб - Банско - блок 2

Комплекс Туистед Ний

Комплекс Туистед Ний


Ново изследване за двойния стандарт при храните 18.7.2019
Ново изследване за двойния стандарт при храните
Държавата започва ново изследване за двоен стандарт при храните и алкохола на нашия и европейския пазар. Последната мащабна проверка, разпоредена от Еврокомисията, установи различен състав в едва 9% от 1400-те...

Захариева: Нужни са инвестиции в киберсигурността 18.7.2019
Захариева: Нужни са инвестиции в киберсигурността
„Дали сме 100% защитени в ерата на информационните технологии? Разбира се, че не сме. Няма държава или институция, която да е”. Това заяви в предаването „Здравей, България” вицепремиерът и външен министър Екатерина...

Цени по джоба в малките курорти 17.7.2019
Цени по джоба в малките курорти
орция цаца струва 4 лева, сафридът е до 7 лв. 80% от българите не се интересуват от "концесионерската" сянка, проблемът е, че не се спазва съотношението 50/50 за свободна и платена зона, алармират в социалните...


Времето/БНБ фиксинг 18.07.19

20° София 21° Пловдив
20° Бургас 17° Стара Загора
21° Варна 20° Русе
CHF 1.59816 GBP 2.31651 USD 1.4962
МаксКонсулт.бг е член на
www.fiabci.com www.nsni.bg www.bcci.bg/bulgarian/

Тунелът под Ламанша - съвременно чудо на света

Тунелът под Ламанша - съвременно чудо на света

06.5.2019
На 6 май се навършват 25 години от официалното откриване на тунела под Ламанша – едно чудо на инженерната мисъл и строителната гениалност, станало възможно благодарение на различни държави и много, много пари. Четвърт век ни дели от деня, в който тогавашният френски президент Франсоа Митеран и британската кралица Елизабет Втора прерязват лентата на новия тунел, а днес той е естествена връзка между континентална Европа и Острова. По този повод, а и след 25 години насищане на новините с темата за тунела, днес се замисляме какво е най-интересното за това постижение на предприемаческия дух на Стария свят. Тунелът под Ламанша е дълъг малко над 50 км, което днес му определя скромното 13 място в глобален план и 4 място по дължина на тунелите, използване за преминаване на влакове. И все пак той се отличава с най-дългата подморска част на света (38 км). Проектът струвал 4,65 милиарда в британски лири (равняващи се на 12 милиарда днес), т.е. 80% по-скъпо от предварително очакваното. Построен е за шест години – от 1988 до 1994 година. Тунелът под Ламанша е признат от архитектите за едно от съвременните Седем чудеса на света, заедно с Емпайър стейт билдинг, язовирът Итайпу в Южна Америка, CN Tower в Торонто, Панамския канал, холандските диги на Северно море и моста Голдън гейт в Сан Франциско. Първото предложение за построяване на тунел под Ламанша идва от Албер Матийо – френски инженер. Идеята включвала изкуствен остров по средата на трасето за смяна на конете – движещата транспортна сила през ХІХ век. По-нататък предложение за инженерното съоръжение са представяни на Наполеон Трети през 1856 г. и на Уилям Гладстон през 1865 г., а Дейвид Лойд Джордж лансира идеята на Парижката мирна конференция през 1919 година. 13 000 души работят по строежа на тунела в най-напрегнатия момент. Десет от тях намират смъртта си на строежа. Англичанинът Греъм Фаг и французинът Филип Козет са първите, които се срещат на пробива на тунела през 1990 година. Не се срещат точно по средата, защото британците изграждан по-дългата половина. Средната дълбочина на тунела е 50 метра под морското дъно, а най-ниската е 75 метра под него. Всъщност тунелите са три там долу – два железопътни и малък обслужващ за употреба в спешни случаи. 11 пробивни машини са изхабени за пробиването на тунела под Ламанша. Заедно те тежат 12 000 тона (повече от Айфеловата кула), като всяка има дължина равняваща се на две футболни игрища. Средно 60 000 пътници преминават през тунела всеки ден, заедно с 6400 камиона, 140 автобуса и 7300 автомобила. Три пожара стават в тунела – през 1996 г., 2006 г. и 2012 г. – и са достатъчно сериозно, за да доведат до затварянето на съоръжението за известен период. Най-поразяващият е този от 18 ноември 1996 г. повредил 500 метра от тунела, засегнал функционирането ме за 6 месеца. Сега тунелът има инсталирана пожарогасителна система. В Тунела под Ламанша са регистрирани и блокирания на влакове. На 18 декември 2009 г. пет влака на компанията Eurostar се развалят, като блокират долу 2000 пътници за 16 часа, без ток, а много от тях - без храна и вода. През 2012 г. през тунела преминава и олимпийският огън на път за града-домакин Лондон. Влаковите композиции са дълги 775 метра – почти колкото 8 футболни игрища. Обшивката на тунела е изградена така, че да издържи 120 години. За преминаване на тунела обикновено отиват около 35 минути. Откакто през 2000 г. е са въведени правила за превоз на животни, повече от 2 милиона кучета и котки са транспортирани през тунела под Ламанша. Британската кралица Елизабет Втора и френският президент Франсоа Митеран откриват тунела официално на 6 май 1994 година. Кралската свита пътува от гара Ватерлоо в Лондон до Кале във Франция със скорост от близо 130 км в час, а френският президентски тим ги изпреварва от Париж до брега, благодарение на скоростен влак, движещ се със 300 км в час. За да участва в Тур дьо Франс през 2014 г., който стартира в Лийдс, Англия, и финишира в Париж, британският колоездач Крис Фрум минава през обслужващия тунел и става първият извършил този „подвиг“. Съвсем не спазил ограничението за скорост, като на моменти с над 60 км в час. Тунелът под Ламанша е сцена на страховитата телевизионна драма със заглавие „Тунелът“, в която английски и френски детективи търсят сериен убиец, оставил разчленени трупове на мъж и жена в двата края на съоръжението. По-приятното приложение на тунела обаче е, че 12 милиона рози, се доставят през тръбата всяка година на Свети Валентин. 26% от стоковата търговия между Великобритания и континентална Европа минава през Тунела под Ламанша всяка година… Предстоящият Брекзит е едно от нещата, което със сигурност ще застраши огромната роля, която тунелът под Ламанша играе като транспортно, но и икономическо съоръжение. И ако раздялата между ЕС и Великобритания е мрачно събитие, то поне остава успокоението ча тунелът ще остане символ на здравата връзка между Континента и Острова. От: Иван Ватахов - 06 май, 2019, от www.standartnews.com
Последни Новини:
1/3 от софиянци не плащат редовно сметки за топло 1/3 от софиянци не плащат редовно сметки за топло
Около една трета от столичани не си плащат редовно сметките за парно и топла вода. Това каза пред БНР изпълнителният директор на „Топлофикация София“ Кремен Георгиев. „Приоритетно ще бъдат завеждани дела за суми над...
Мошеници превъртат километражите на стари коли Мошеници превъртат километражите на стари коли
Внесена от Дания стара кола, изминала 160 000 км, както показва нейният километраж, се продава у нас за сума като за по-малко амортизиран автомобил. Проверка обаче в електронната система на Дания за сервизната история...
Сменят цените на клиничните пътеки от 1 юни Сменят цените на клиничните пътеки от 1 юни
На срещата при премиера обсъдихме мерки за подобряване финансирането на здравеопазването и одобряване оценката на труда на медицинския персонал. Това заяви здравният министър Кирил Ананиев след среща с премиера Бойко...
Продават Гигинския манастир заради борч към КТБ Продават Гигинския манастир заради борч към КТБ
Манастирът \"Свети Козма и Дамян\" до село Гигинци изненадващо се оказа обявен за продан. Светата обител присъства в списък за търг с тайно наддаване заради кредит от над 330 хиляди лева към КТБ, който бил изискан от...
Строим булевард за 20 млн. за завод на Фолксваген Строим булевард за 20 млн. за завод на Фолксваген
Държавният бюджет ще осигури финансирането на строеж на продължението на булевард „Царица Йоанна“ от столичния жилищен комплекс „Люлин“ до индустриалната зона в Божурище. Необходимата сума е около 19,7 млн. лева, но...
Прокурори в акция срещу измами с пари от Евросъюза Прокурори в акция срещу измами с пари от Евросъюза
Специализираната прокуратура, съвместно с МВР и ДАНС, извършва действия по разследване на територията на София, Пловдив, Сливен, Карнобат и Бургас за престъпления по чл. 248а, ал. 2 и ал. 5 от Наказателния кодекс –...
Порожанов поискал оставка на Мизова от Борисов Порожанов поискал оставка на Мизова от Борисов
Аз съм поисках оставката на зам.-изпълнителния директор на Държавен фонд „Земеделие“ Иванка Багдатова-Мизова, като решението бе съгласувано с премиера Бойко Борисов, обяви в сутрешния блок на бТВ министърът на...
В опасност са 1,5 млрд. евро от ЕС-фондове В опасност са 1,5 млрд. евро от ЕС-фондове
„Целият така наречен Втори стълб за устойчиво развитие на селските райони е 1,5 милиарда евро за програмния период. Това са гигантски пари, ако ги сравните с бюджетите на селските общини. Изведнъж се оказва, че тези...
Ди­ги­тал­ни­те обу­че­ния са клю­чо­ви за бизнеса Ди­ги­тал­ни­те обу­че­ния са клю­чо­ви за бизнеса
В 94% от ра­бот­ни­те мес­та в Ев­ро­па се из­пол­з­ва ин­тер­нет, 75% са свър­за­ни с ра­бо­та с ком­пю­тър Не­об­хо­ди­мо е неп­ре­къс­на­то ин­вес­ти­ра­не в раз­ви­ти­е­то на уме­ни­я­та на ра­бот­на­та си­ла,...
Иванка Мизова нямала нищо общо с къщата за гости Иванка Мизова нямала нищо общо с къщата за гости
Взех обясненията на Иванка Багдатова-Мизова, няма да влизам в подробности. Тя категорично казва, че няма нищо общо с къщата за гости, а просто е съдействала да се направи сайт и по някаква причина е оставила телефона...