Клубна сграда

Клубна сграда

Алпен - NoNaMe - Банско

Алпен - NoNaMe - Банско


Рокада на върха в строителния контрол. Има ли причина? 09.8.2022
Рокада на върха в строителния контрол. Има ли причина?
Регионалният министър Иван Шишков назначи арх. Деляна Панайотова за и.ф. началник на Дирекцията за национален строителен контрол (ДНСК), съобщават от ведомството на Шишков. От биографията й се вижда, че Панайотова е...

Махаме ли маските и намалява ли се карантината 09.8.2022
Махаме ли маските и намалява ли се карантината
Служебният здравен министър Асен Меджидиев иска да стабилизира системата, да успокоява хората, а не да ги притеснява. Затова и в здравното ведомство се обсъжда падането на маските и намаляването на карантината. Това...

Служебният министър на туризма с важна новина за курортите 09.8.2022
Служебният министър на туризма с важна новина за курортите
Служебният министър на туризма Илин Димитров съобщи, че максимално бързо ще бъдe осигурена по една допълнителна линейка в големите курорти по Черноморието, за което днес е постигнато съгласие със здравното министерство,...


Времето/БНБ фиксинг 16.08.22

20° София 21° Пловдив
20° Бургас 17° Стара Загора
21° Варна 20° Русе
CHF 1.59816 GBP 2.31651 USD 1.4962
МаксКонсулт.бг е член на
www.fiabci.com www.nsni.bg www.bcci.bg/bulgarian/

Наистина мобилни.Със закъснение държавата убеди мобилните оператори да премахнат автоматичното подновяване на договорите

Наистина мобилни.Със закъснение държавата убеди мобилните оператори да премахнат автоматичното подновяване на договорите

23.1.2011
Категорично "Не". Само преди два месеца това беше безапелационният отговор на Андреас Майерхофер, изпълнителен директор на "Мобилтел", на въпроса ще отпадне ли автоматичното удължаване на договорите с мобилния оператор. Обяснението беше, че едностранното продължаване е "удобство за клиента". Според него компанията няма физическата възможност поотделно да преподписва договора с всеки от своите над 5 милиона абонати.

През изминалата седмица обаче и трите оператора се разбраха да оставят в миналото тази спорна практика. Това трябва да стане факт през следващите два месеца и ще важи за всички индивидуални и бизнес клиенти - досегашни и нови. Все още не са ясни конкретните законодателни промени, на базата на които конкуренцията би трябвало да се увеличи. Новите условия на практика означават, че като закупите телефон с промоционален абонаментен план за 12 месеца, след като те изтекат, може да прекратите договора във всеки момент, без да плащате неустойка.

В момента "Мобилтел" и "Глобул" автоматично удължават договор с всеки клиент, ако той изрично не е подал предизвестие месец преди изтичане на документа. В такъв случай, ако той иска да смени своя телеком, трябва да плати неустойка. Само "Виваком" не продължава автоматично договорите за някои мобилни и стационарни телефонни услуги.

Решението за отмяна на автоматичното продължаване идва след серия жалби на потребители в Комисията за регулиране на съобщенията и Комисията за защита на потребителите. Недоволството от тази практика на телекомите тлее отдавна, но лумна с нова сила заради бюрокрацията около пренасянето на номерата от август насам.

След като КРС разпореди, че трябва да има по-бърза процедура за смяна на оператора при запазване на номера, броят на жалбите на потребители се увеличи заради постоянните "технически пречки", с които се сблъскваха операторите. От август насам потребителите са подали над 600 сигнала в КРС заради затруднената преносимост. В крайна сметка недоволството от блокиралата процедура за пръв път сега успя да излезе от интернет и се превърна в работещ потребителски натиск върху операторите.

Проблемът се разгоря с нова сила през септември, когато "Мобилтел" започна да сменя своята билинг система и добави към нея софтуер за управление на връзките с клиенти. Изпълнението на проекта се проточи, фактурирането на потреблението започна да закъснява и много абонати на "Мобилтел" нямаха достъп до своята сметка.

Повече от четири месеца след началото на обновлението на софтуера неизвестна част от потребителите на "Мобилтел" все още не знаят колко точно дължат на оператора. Затрудненото обслужване на оператора стигна дотам, че ако искате да прекратите договора с компанията, не може да го направите, защото не сте си платили задълженията, за които нямате информация.

Няколко дни след като телекомите обявиха, че до два месеца ще премахнат автоматичното удължаване на договорите, Асоциацията на потребителите на телекомуникационни и интернет услуги (АПТИУ) и асоциация "Активни потребители" организираха

Малоброен протест в София срещу мобилните оператори

Те предлагат създаването на потребителски борд за "дисциплиниране на телекомите" и етичен кодекс, забраняващ няколко практики. Той гласи, че всички неустойки по прекратяване на договори не бива да надвишават 7% от стойността му. Кодексът забранява и изпращането на рекламни есемеси между 21 ч. вечерта и 7 сутринта.

Проектът за документ е изпратен на операторите през октомври, но все още няма отговор от тях, обяви Янаки Ганчев, председател на управителния съвет на АПТИУ. Всъщност исканията са малко прекалени и ще въведат повече бюрокрация в иначе строго регулираната телеком индустрия. По-голям ефект ще има, ако потребителите започнат да четат договора си, преди да го подпишат, и защитават правата си по-дейно.

Отношенията между операторите и техните абонати са описани в договорите между тях и най-вече в общите им условия. Освен това дейността на мобилните оператори се регламентира от Закона за електронните съобщения и се регулира от Комисията за регулиране на съобщенията, Комисията за защита на потребителите и Комисията за защита на конкуренцията. "Затова не считаме, че има нужда от допълнителен етичен кодекс за взаимоотношенията между мобилен оператор и клиент", коментират от "Глобул".

"Едно такова предложение е неприложимо, тъй като договорите нямат точно определена стойност, а зависят от месечното потребление", допълват от "Мобилтел". Относно етичния кодекс в компанията смятат, че  "има достатъчно авторитетни и компетентни органи, които регламентират отношенията между мобилните оператори и клиентите".

Позицията на "Мобилтел" по въпроса с рекламните съобщения е, че компанията дава опция на всеки потребител да изрази несъгласие с бъдещо получаване на подобни съобщения, което се взима предвид.

Не така мислят обаче във "Виваком". "Въвеждането на етичен кодекс за отношенията между мобилните оператори и потребителите е особено важно за създаване и поддържане на хармонични взаимоотношения между горепосочените страни", заявяват от бившия държавен телеком. Компанията разполага със свой етичен кодекс, който е подписан от нейните служители в средата на 2010 г.

Неизпращането на рекламни съобщения между 21 и 7 ч. вече е част от политиката на бившия монополист, но според неговите представители въпросът с неустойките "не трябва да измества по-същественото в момента решение – отпадането на клаузата за автоматично подновяване както на бъдещите договори, така и на вече съществуващите такива", отговарят от "Виваком". Неговата мобилна мрежа е с най-малък пазарен дял и има най-сериозен интерес от облекчените договорни отношения с абонатите.

След като държавата защити шумно правата на мобилните абонати, време е да насочи същата енергия и към потребителите на останалите телекоми. Има над 25% увеличение в жалбите срещу интернет доставчици и телекоми, различни от "Мобилтел", "Глобул" и "Виваком". За 2009 г. те са 210, а за миналата - 269. В тях хората се оплакват най-често от качеството на интернет връзката, цифровата и кабелната телевизия, неизпълнението на подписаните договори и закъснелите реакции на оператора след подадена рекламация.

"Нямате неплатена фактура"
Проблемите с билинг системата на "Мобилтел" продължават, сигнализират читатели на "Капитал". От компанията отказаха коментар точно колко души не могат да проверят сметката си към оператора в момента. Проверката, която абонатите сега могат да извършат, е да се обадят на *88 и да чуят "Нямате неплатена фактура", обясняват от "Мобилтел". Няма информация колко хора не са получили своите дългове за стари периоди, нито кога ще приключат проблемите с билинг системата. Междувременно някои абонати се оплакват от надписани сметки, други от неправилно изчислени кредитни лимити, а обслужването на трети потребители отнема по-дълго от нормално. Не е ясно на каква сума възлизат несъбраните сметки на потребителите, но от "Мобилтел" отговарят, че е в рамките на техните очаквания. Няма sim-карта - няма проблем
Всеки човек да има не повече от три предплатени SIM карти - по една за всеки оператор. Това предложи в началото на седмицата Веселин Божков, председател на КРС. Оправданието за нелепата идея са "зачестилите криминални деяния, извършени чрез предплатени SIM карти". От началото на 2010 г. операторите продават ваучери само срещу име и ЕГН. Новата регулация допълнително ще ограничи правото на избор на потребителите и операторите са против нея.
На практика към момента липсват данни от МВР и КРС какъв е броят на извършените досега справки за SIM карти и ваучери, както и тяхната ефективност в борбата срещу престъпността. Новото предложение на Божков е по-скоро знак, че регистрацията на предплатените SIM карти не дава резултат в разкриването на престъпления. Още повече че сегашна практика на "Виваком" показва по-рационален подход към проблема. От бившия държавен телеком коментират пред Mediapool, че винаги предупреждават, когато се съмняват, че става въпрос за измама. Към момента в компанията има около 800 лица, на чието име са регистрирани над 10 предплатени мобилни карти, около 45 души са с над 50 номера, а тези, които притежават над 100 предплатени SIM карти, са 35.

Около 70 души протестираха срещу политиката на мобилните оператори и КРС.© Цветелина Белутова
източник: http://www.capital.bg/
Последни Новини:
ЕИБ ще подпомогне строителството на магистрала \ ЕИБ ще подпомогне строителството на магистрала \"Струма\"
Европейската инвестиционна банка (ЕИБ) ще помага на България за усвояването на еврофондовете. Това съобщи президентът на ЕИБ Филип Мейстад, който имаше среща с премиера Бойко Борисов. ЕИБ ще помогне финансово и...
Нона Караджова: Общините отсега да подготвят бъдещите си проекти за отпадъци Нона Караджова: Общините отсега да подготвят бъдещите си проекти за отпадъци
Най-големият проблем на всички оперативни програми е липсата на готови качествени проекти. Това заяви днес пред парламента екоминистърът Нона Караджова. Тя призова общините отсега да започнат проучванията за бъдещите...
За най-важните проекти София ще разчита на заеми За най-важните проекти София ще разчита на заеми
Столичната община за поредна година ще разчита на кредити и средства от оперативни програми за най-важните проекти. Това става ясно от проектобюджета на общината за 2011 г., който беше представен подробно вчера от...
Всяко трето следене на GSM и в интернет е без контрол Всяко трето следене на GSM и в интернет е без контрол
Всяка трета проверка за това кой с кого общува в интернет и по телефона става без разрешение на съдия. Поне 10 000 частни комуникации са били проследени от службите и прокуратурата само за първите 7 месеца, през ...
Магистрала \ Магистрала \"Люлин\" ще бъде пусната за движение на 15 март
Магистрала "Люлин" ще бъде пусната за движение в едната посока на 15 март, а в двете на 15 май, обяви министърът на регионалното развитие Росен Плевнелиев. Днес той заедно с премиера Бойко Борисов и Карстен ...
Министри за искания вот на доверие: Добър и силен ход Министри за искания вот на доверие: Добър и силен ход
Като добър и силен ход определиха министри поискания от премиера вот на доверие на правителството. Преди заседанието на Министерския съвет днес някои от членовете му обявиха, че очакват парламентът да даде вот на...
ИСПА приключи със 70 % усвоени средства ИСПА приключи със 70 % усвоени средства
Предприесъдинетелната програма ИСПА, по която се реализират големи инфраструктурни проекти в областта на водния сектор и транспорта, приключи в края на 2010 г. със 70% усвояване на средствата. В числа това означава...
Фирми, свързани с Васил Божков, са купили акциите на Орлин Хаджиянков в трите пътни холдинга Фирми, свързани с Васил Божков, са купили акциите на Орлин Хаджиянков в трите пътни холдинга
Фирми, свързани с Васил Божков, са купувачите на дяловете от "Холдинг Пътища", "Железопътна инфраструктура-холдингово дружество" и "Мостстрой", стана ясно от съобщения на компаниите....
Как изглеждат кръстовищата на две нива и другите подобрения в София? Как изглеждат кръстовищата на две нива и другите подобрения в София?
В момента има 24 кръстовища на две нива в София, от които 6 на Цариградско шосе, 9 на Околовръстен път и 5 на бул. Владимир ВазовКак ще изглеждат кръстовищата на две нива и другите подобрения в пътната инфраструктура в...
Какво очакват експертите за пазара на имоти в Европа през 2011? Какво очакват експертите за пазара на имоти в Европа през 2011?
Процесите на стабилизация и разграничението между първокласни и второстепенни имоти ще продължат да обуславят сектора и през 2011 г.Миналата година донесе дългоочакваните първи признаци на стабилизация на множество от...