
Маунт Ринг - Банско
“Макс Консулт.БГ” консултира умело своя постоянен клиент “Ем - турс” ЕООД с цел постигане на желаните резултати за реализиране на намеренията на инвеститора. При вече оформената идея на “Макс Консулт.БГ” за застрояване и визия на комплекса, консултантът води


Гранд Монтана - Банско
Новият четиризвезден комплекс “GRAND MONTANA” се намира на по-малко от 400м. от лифтената станция на Банско и от него се открива невероятна гледка към снежната магия и острите върхове на Пирин планина. Хотелът е построен в края на 2006г в типичен банско-алпийски стил и има внушаващ

27.6.2022
Лоша новина: Маските се връщат. Кога
Става дума за съвсем различен вариант на „Омикрон“, в момента върлуват вариантите BA4 и BA5. Този вариант протича леко, но заразява. Всички мерки, които предприемаме, гледаме да са против заболяване.
Това заяви...
27.6.2022
Хора спаха пред БНБ заради монета
Опашки се извиха пред БНБ още от вчера. Някои дори спаха на стълбите пред Централната банка. Причината е, че днес пускат златната монета от 2 лева с лика на Паисий Хилендарски. Тя е магнит както за колекционери, така и...
23.6.2022
A1 е телекомуникационна компания на годината
Отличието е доказателство за последователните усилия на телекома в множество направления.
За поредна година A1 България заслужи отличието „Компания на годината“ в категория „Телекомуникации“. Журито на конкурса оцени...
Времето/БНБ фиксинг 29.06.22
![]() |
20° | София | ![]() |
21° | Пловдив | ||||||
![]() |
20° | Бургас | ![]() |
17° | Стара Загора | ||||||
![]() |
21° | Варна | ![]() |
20° | Русе | ||||||
|
Ликвидация на дружество с ограничена отговорност
Данъчна ревизия и обжалване на ревизионен акт
Финансови компенсации за работодатели
Трудови правоотношения по време на извънредното положение
Преминаване през КПП за срока на извънредното положение
ПОЛИТИКА ЗА ЗАЩИТА НА ЛИЧНИ ДАННИ
Промени в изискванията относно фискалните устройства
Регламент за защита на личните данни


Личните данни като заместител на медицинските изследвания при застраховка живот
22.11.2010Животозастрахователите в САЩ изпробват нови начини за предсказване на продължителността на живота на своите клиенти на базата на огромното количество данни за американските граждани, които са налични, пише Wall Street Journal.
Застрахователите традиционно използват медицински тестове, за да оценят здравословното състояние на хората, но това струва скъпо.
Днес обаче компаниите за събиране на данни разполагат с толкова обстойна информация за повечето потребители в страната, че някои животозастрахователи проучват дали тези данни не биха могли да разкрият почти толкова добре здравния статус на клиентите им, колкото и медицинският анализ.
Американското поделение на британския застраховател Aviva открива, че нова система за оценка продължителността на живота, базирана отчасти на потребителските навици на хората, наподобява резултатите на традиционните техники.
„Изискването всеки клиент да предоставя допълнителна и често ненужна информация, като пробите за кръв и урина, прави процеса по-малко ефективен и по-неудобен за клиентите“, казва Джон Къриър, главен актюер на Aviva.
Други застрахователи, които проучват подобни техники, са American International Group (AIG) и Prudential Financial.
Животозастрахователният сектор в САЩ се опитва да предложи по-ефективен продукт на средната класа, след като продажбите на застраховки „Живот“ на граждани са намалели с 45% спрямо средата на 80-те години.
Ключов момент в изследването на Aviva, проведено от Deloitte Consulting сред 60 хил. клиенти на компанията, е оценяването на индивидуалния риск от заболявания като високо кръвно налягане и депресия.
Според Deloitte застрахователите могат да спестят по 125 долара на кандидатстващ за застраховка чрез елиминирането на много от традиционните медицински изисквания. Техният модел за оценка, който постига сходни резултати, струва само 5 долара.
Моделът на Deloitte приема, че много от заболяванията са свързани с начина на живот и хранене. Консултант от компанията обрисува концепцията чрез следния пример с две 40-годишни дами – Бет и Сара.
Той посочва, че застрахователите могат лесно да си набавят данни, от които да научат, че Бет пътува по 45 мин. до работата си, често купува храна от заведения за бързо хранене, ходи пеша за раздвижване, гледа много телевизия, купува си екипировка за отслабване и има индикации, че трудно обслужва задълженията си.
Сара, от друга страна, пътува само миля до работата си, тича, кара велосипед, играе тенис и прави аеробика. Тя яде здравословна храна, гледа малко телевизия и пътува. Освен това е притежател на премиум кредитна карта и финансовите й показатели са добри.
Очевидно Сара попада в категория с по-нисък здравен риск (респ. по-висока продължителност на живота), в сравнение с Бет.
Компаниите за събиране на данни черпят публична информация като например данни за разрешенията за ловуване, регистрацията на лодки, прехвърлянето на собственост и много други. Те също правят проучвания, чрез които убеждават хората да опишат своя начин на живот и здравно състояние.
Все по-често се използва и информация от социалните мрежи, която показва нивото на социална активност на потребителите, техните предпочитани мрежи и на какво са почитатели.
Deloitte и застрахователите подчертават, че техните бази от данни не се използват за вземане на крайното решение по отпускане на застраховка. По-скоро те спомагат за ускоряване на процеса при хората, чийто риск изглежда нисък. Останалите преминават през стандартната процедура за оценка.
Хората, на които се отказва застраховка, на базата на тази информация, по закон трябва да бъдат уведомени за това и могат да оспорят достоверността на събраните по този начин данни.
Използването на такива сведения може също да изисква и одобрението на застрахователните регулатори.
Сред най-големите компании за маркетингови бази от данни в САЩ са Acxiom, Alliance Data Systems, Experian и Infogroup. Всяка от тях разполага с различна информация за повече от 100 млн. домакинства.
Тези фирми си попълват базите от данни от многобройни източници. Те например купуват лични данни от компании за търговия на дребно или пък от онлайн издателства, които им предоставят информация за предпочитанията на своите клиенти.
Информацията се събира все повече по интернет, често без потребителите да осъзнават, че данните за тях могат да бъдат изненадващо разкриващи.
Източник: Investor.bg
към статията

Премиерът Бойко Борисов е категоричен, че във всички курорти ще се бутат сгради, построени без разрешителноАко до един месец не премахнем незаконните постройки в Несебър, има риск да изключат града от списъка със...

В условията на свиване на потребителските разходи повечето компании се страхуват от слаби резултати в най-силния сезон на годината. Има и такива обаче, които гледат с оптимизъмИкономическата стагнация и високата...

Моловете не са това, което бяха – предизвикателства и възможности пред професионалистите през погледа на директора "Проучвания за Европа, Близкия Изток и Африка" в Jones Lang LaSalleПол Гест е директор...

Германия и Франция „не са много склонни“ да позволят разширяване на шенгенското пространство, смята лидерът на социалистите в европарламентаЛидерът на групата на социалистите и демократите в ЕП –...

Осеметажният хотел „Шампион" се намира в столичния район „Красно село“ Министерският съвет взе решение за продажбата на недвижим имот частна държавна собственост, предоставен за ползване и...

Вижте имената на създателите на някои от най-силните социални мрежи в глобалното пространствоСоциалните мрежи са доста коментирана тема в последните месеци, дори години, а хората, които седят зад тях и са свързани със...

Увеличават се производителите на органични продукти, очаква се и ръст на площите за екоземеделиеПроизводителите на биопродукти в България постепенно се увеличават и тази година броят им възлиза на близо 500. Очаква се в...

Офисът е мястото, където голяма част от нас прекарват целия си ден. Ето защо дизайнът и интериорът са от изключителна важностОфисите, фиксираното работно време, стационарните бюра са елементи от работната организация,...

Въпреки че страната ни не е основен пазар за фонда собственик на мола, компанията работи по някои "добри инвестиционни възможности", казва изпълнителният директор на фондаАлександър Папгеоргиу е съосновател и...
Ярките примери за свръхуспешни бизнес партньорства са много, но къде се крие тяхната тайна?Малко хора биха си купили книгата на Кийт Ричардс „Живот“ заради неговите проникновения за бизнеса, защото интимните...