Маунт Ринг - Банско

Маунт Ринг - Банско

Гранд Монтана - Банско

Гранд Монтана - Банско


Лоша новина: Маските се връщат. Кога 27.6.2022
Лоша новина: Маските се връщат. Кога
Става дума за съвсем различен вариант на „Омикрон“, в момента върлуват вариантите BA4 и BA5. Този вариант протича леко, но заразява. Всички мерки, които предприемаме, гледаме да са против заболяване. Това заяви...

Хора спаха пред БНБ заради монета 27.6.2022
Хора спаха пред БНБ заради монета
Опашки се извиха пред БНБ още от вчера. Някои дори спаха на стълбите пред Централната банка. Причината е, че днес пускат златната монета от 2 лева с лика на Паисий Хилендарски. Тя е магнит както за колекционери, така и...

A1 е телекомуникационна компания на годината 23.6.2022
A1 е телекомуникационна компания на годината
Отличието е доказателство за последователните усилия на телекома в множество направления. За поредна година A1 България заслужи отличието „Компания на годината“ в категория „Телекомуникации“. Журито на конкурса оцени...


Времето/БНБ фиксинг 29.06.22

20° София 21° Пловдив
20° Бургас 17° Стара Загора
21° Варна 20° Русе
CHF 1.59816 GBP 2.31651 USD 1.4962
МаксКонсулт.бг е член на
www.fiabci.com www.nsni.bg www.bcci.bg/bulgarian/

Личните данни като заместител на медицинските изследвания при застраховка живот

22.11.2010
Застрахователи в САЩ тестват използването на лична информация за оценяване риска на своите клиенти

Животозастрахователите в САЩ изпробват нови начини за предсказване на продължителността на живота на своите клиенти на базата на огромното количество данни за американските граждани, които са налични, пише Wall Street Journal.

Застрахователите традиционно използват медицински тестове, за да оценят здравословното състояние на хората, но това струва скъпо.

Днес обаче компаниите за събиране на данни разполагат с толкова обстойна информация за повечето потребители в страната, че някои животозастрахователи проучват дали тези данни не биха могли да разкрият почти толкова добре здравния статус на клиентите им, колкото и медицинският анализ.

Американското поделение на британския застраховател Aviva открива, че нова система за оценка продължителността на живота, базирана отчасти на потребителските навици на хората, наподобява резултатите на традиционните техники.

„Изискването всеки клиент да предоставя допълнителна и често ненужна информация, като пробите за кръв и урина, прави процеса по-малко ефективен и по-неудобен за клиентите“, казва Джон Къриър, главен актюер на Aviva.

Други застрахователи, които проучват подобни техники, са American International Group (AIG) и Prudential Financial.

Животозастрахователният сектор в САЩ се опитва да предложи по-ефективен продукт на средната класа, след като продажбите на застраховки „Живот“ на граждани са намалели с 45% спрямо средата на 80-те години.

Ключов момент в изследването на Aviva, проведено от Deloitte Consulting сред 60 хил. клиенти на компанията, е оценяването на индивидуалния риск от заболявания като високо кръвно налягане и депресия.

Според Deloitte застрахователите могат да спестят по 125 долара на кандидатстващ за застраховка чрез елиминирането на много от традиционните медицински изисквания. Техният модел за оценка, който постига сходни резултати, струва само 5 долара.

Моделът на Deloitte приема, че много от заболяванията са свързани с начина на живот и хранене. Консултант от компанията обрисува концепцията чрез следния пример с две 40-годишни дами – Бет и Сара.

Той посочва, че застрахователите могат лесно да си набавят данни, от които да научат, че Бет пътува по 45 мин. до работата си, често купува храна от заведения за бързо хранене, ходи пеша за раздвижване, гледа много телевизия, купува си екипировка за отслабване и има индикации, че трудно обслужва задълженията си.

Сара, от друга страна, пътува само миля до работата си, тича, кара велосипед, играе тенис и прави аеробика. Тя яде здравословна храна, гледа малко телевизия и пътува. Освен това е притежател на премиум кредитна карта и финансовите й показатели са добри.

Очевидно Сара попада в категория с по-нисък здравен риск (респ. по-висока продължителност на живота), в сравнение с Бет.

Компаниите за събиране на данни черпят публична информация като например данни за разрешенията за ловуване, регистрацията на лодки, прехвърлянето на собственост и много други. Те също правят проучвания, чрез които убеждават хората да опишат своя начин на живот и здравно състояние.

Все по-често се използва и информация от социалните мрежи, която показва нивото на социална активност на потребителите, техните предпочитани мрежи и на какво са почитатели.

Deloitte и застрахователите подчертават, че техните бази от данни не се използват за вземане на крайното решение по отпускане на застраховка. По-скоро те спомагат за ускоряване на процеса при хората, чийто риск изглежда нисък. Останалите преминават през стандартната процедура за оценка.

Хората, на които се отказва застраховка, на базата на тази информация, по закон трябва да бъдат уведомени за това и могат да оспорят достоверността на събраните по този начин данни.

Използването на такива сведения може също да изисква и одобрението на застрахователните регулатори.

Сред най-големите компании за маркетингови бази от данни в САЩ са Acxiom, Alliance Data Systems, Experian и Infogroup. Всяка от тях разполага с различна информация за повече от 100 млн. домакинства.

Тези фирми си попълват базите от данни от многобройни източници. Те например купуват лични данни от компании за търговия на дребно или пък от онлайн издателства, които им предоставят информация за предпочитанията на своите клиенти.

Информацията се събира все повече по интернет, често без потребителите да осъзнават, че данните за тях могат да бъдат изненадващо разкриващи.

Източник: Investor.bg
към статията
Последни Новини:
Вадят Несебър от ЮНЕСКО до месец, ако не се премахнат незаконните постройки Вадят Несебър от ЮНЕСКО до месец, ако не се премахнат незаконните постройки
Премиерът Бойко Борисов е категоричен, че във всички курорти ще се бутат сгради, построени без разрешителноАко до един месец не премахнем незаконните постройки в Несебър, има риск да изключат града от списъка със...
Компаниите, които ще спасят Коледа Компаниите, които ще спасят Коледа
В условията на свиване на потребителските разходи повечето компании се страхуват от слаби резултати в най-силния сезон на годината. Има и такива обаче, които гледат с оптимизъмИкономическата стагнация и високата...
Пол Гест: Фундаментални демографски промени ще преобразят днешните молове Пол Гест: Фундаментални демографски промени ще преобразят днешните молове
Моловете не са това, което бяха – предизвикателства и възможности пред професионалистите през погледа на директора "Проучвания за Европа, Близкия Изток и Африка" в Jones Lang LaSalleПол Гест е директор...
М. Шулц: Едва ли ще се сбъдне желанието на България да влезе в Шенген догодина М. Шулц: Едва ли ще се сбъдне желанието на България да влезе в Шенген догодина
Германия и Франция „не са много склонни“ да позволят разширяване на шенгенското пространство, смята лидерът на социалистите в европарламентаЛидерът на групата на социалистите и демократите в ЕП –...
Правителството прави нов търг за продажбата на хотел в София Правителството прави нов търг за продажбата на хотел в София
Осеметажният хотел „Шампион" се намира в столичния район „Красно село“ Министерският съвет взе решение за продажбата на недвижим имот частна държавна собственост, предоставен за ползване и...
Предприемачите, които промениха интернет Предприемачите, които промениха интернет
Вижте имената на създателите на някои от най-силните социални мрежи в глобалното пространствоСоциалните мрежи са доста коментирана тема в последните месеци, дори години, а хората, които седят зад тях и са свързани със...
Вносните биохрани ще продължат да доминират на българския пазар Вносните биохрани ще продължат да доминират на българския пазар
Увеличават се производителите на органични продукти, очаква се и ръст на площите за екоземеделиеПроизводителите на биопродукти в България постепенно се увеличават и тази година броят им възлиза на близо 500. Очаква се в...
Няколко работни места с по-различна атмосфера Няколко работни места с по-различна атмосфера
Офисът е мястото, където голяма част от нас прекарват целия си ден. Ето защо дизайнът и интериорът са от изключителна важностОфисите, фиксираното работно време, стационарните бюра са елементи от работната организация,...
Собственикът на The Mall: Проучваме някои търговски проекти в България Собственикът на The Mall: Проучваме някои търговски проекти в България
Въпреки че страната ни не е основен пазар за фонда собственик на мола, компанията работи по някои "добри инвестиционни възможности", казва изпълнителният директор на фондаАлександър Папгеоргиу е съосновател и...
Съвети за успешно бизнес партньорство от... Ролинг Стоунс Съвети за успешно бизнес партньорство от... Ролинг Стоунс
Ярките примери за свръхуспешни бизнес партньорства са много, но къде се крие тяхната тайна?Малко хора биха си купили книгата на Кийт Ричардс „Живот“ заради неговите проникновения за бизнеса, защото интимните...