Изворите

Изворите

Предела 2

Предела 2


Танева обсъжда махане на ембаргото към нас в Русия 11.10.2019
Танева обсъжда махане на ембаргото към нас в Русия
Земеделският министър Десислава Танева и министърът на селското стопанство на Руската федерация Дмитрий Патрушев обсъдиха наложените ограничения върху вноса на български растителни продукти към Русия. Това стана по...

Откриват участък от „Хемус“ между Ябланица и Боаза 11.10.2019
Откриват участък от „Хемус“ между Ябланица и Боаза
Официалното откриване на новия 9,3 км участък от АМ „Хемус“ между Ябланица и Боаза е днес. Изграждането на трасето стартира в края на март м. г. и завърши близо 6 месеца предсрочно. Това написа във Фейсбук премиерът...

Николов: Предстоят ключови за развитието на Бургас години 10.10.2019
Николов: Предстоят ключови за развитието на Бургас години
Мащабна управленска програма за успеха на Бургас представи на пресконференция днес Димитър Николов. „Имам силата, идеите и самочувствието да надградим постигнатото и да продължим заедно напред. Предстоят ключови за...


Времето/БНБ фиксинг 14.10.19

20° София 21° Пловдив
20° Бургас 17° Стара Загора
21° Варна 20° Русе
CHF 1.59816 GBP 2.31651 USD 1.4962
МаксКонсулт.бг е член на
www.fiabci.com www.nsni.bg www.bcci.bg/bulgarian/

Как да обслужваме клиента - по Умберто Еко

Как да обслужваме клиента - по Умберто Еко

05.10.2019
Какво в сервитьорите най-много ни вбесява Ще разчитаме на туризма да ни храни само ако вдигнем БГ стандарта Да се разберем - щом ще разчитаме на туризма да ни храни, нека го подпомагаме. Да намалим ДДС-то върху услугите в туризма е добра идея, но далеч не е достатъчно. Трябва да се погрижим и за качеството на родната туристическа услуга. И това е ключов въпрос, доколкото е наложително да ограничим потоците от чужденци, практикуващи единствено алкохолен туризъм у нас: нека те видят, че имаме чисти езера, високи върхове и добро обслужване. Но казвайки "добро обслужване", на мен леко ми прилошава. Все едно съм казала голяма и нагла лъжа със спокойствието на човек, който говори очевидни неща за времето в момента. Не защото няма свестни заведения, в които човек да се наслади на качествено обгрижване от персонала. Не. Такива места има, но там виното започва от 60 лева и всички са облечени строго. А аз искам просто да хапна, да погледам през прозореца и да се усмихна в отговор на вежливия сервитьор. Искам да му оставя бакшиш, задето е бил толкова любезен и лъчезарен, и за да изразя цялостното си удовлетворение от заведението. Ако следващите редове ви се сторят пресолени и "напомпани", то е защото скоро не сте отсядали в провинциален ресторант или крайпътно ханче. Така че, запознайте се със Стандарта за обслужване на клиент в заведението Хикс в град Игрек! Не този, който обикновено стои окачен в кухнята, като делнична Библия, макар и леко оцапана с мазно. А този, които получава като обслужване всеки от нас в салона. (И да не забравя да поздравя Умберто Еко за идеята. "Как да" и "Как се" - това е формата на неговите есета от сборника "Как се пътува със сьомга", издаден наскоро у нас. Именно тези иронични и саркастични есета ме подтикнаха да съставя описания по-долу стандарт за обслужване на клиент) И така ето го БГ стандарта за поведението на персонала, или Как да обслужваме клиенти. 1. Посрещане на клиент Оставете клиента поне десет минути да се озърта като залят с ледена вода или като попаднал в черна дупка - нека той положи усилия поне веднъж в живота си. Ако ви погледне въпросително, може да го попитате дали е сам, но не влагайте прекалени чувства във въпроса. За да покажете класата на заведението, в което работите като сервитьор, попитайте госта още от вратата дали ще си поръча нещо за ядене, или ще се задоволи с питие (разбирай - ще се лигави цяла вечер на айран). В никакъв случай не поемайте палтото му и не му предлагайте маса до климатика, ако видите, че е болен - нямаме практика да поощряваме капризите на клиентите си. 2. Външният вид на сервитьора Ние винаги се придържаме към някои специфични изисквания. Косата на сервитьорката трябва да бъде боядисана в ярък цвят и да е оформена в стилна прическа - изрядно изправена с преса или пищно накъдрена с маша. Сервитьорката трябва да е изразително гримирана - не подминавайте с презрение плътния фон дьо тен. Що се отнася до облеклото, униформата се състои от къса пола и риза. Баджът стои задължително клюмнал на една страна - така че името въобще да не се чете. 3. Приемане на поръчката Веднага щом видите, че гостът е седнал, в никакъв случай не го оставяйте да се адаптира към средата, а веднага му увиснете на врата: застанете на педя разстояние от него и директно му задайте въпроса какво ще обича. Поставете менюто пред него и му предложете нещо за пиене, докато разглежда ястията. Ако избере бира, го обсипете с предложения за мезета към бирата. Ако все пак ви помоли да му дадете възможност да разгледа менюто, обърнете недоволно белтъците на очите си и се отдалечете от клиента. Застанете на метър, метър и половина от масата и се втренчете настойчиво в него. Скръстете ръце на гърдите и започнете нетърпеливо да потропвате с крак. Накрая шумно изпъшкайте, приближете се и го попитайте дали вече си е избрал. Ако клиентът се колебае между две ястия, помогнете му: внимателно му разяснете разликите в състава на различните ястия, ако сте наясно с това. В случай обаче, че нямате представа какво съдържат запечените картофи или кюфтенцата с магданоз, просто му кажете, че едното е по- вкусно от другото и толкова. След това вдигнете нагоре вежди - полупрезрително-полуозадачено - и с нацупени устни задайте въпроса: "Е?!". 4. Сервирането Когато поднасяте приборите, сложете ги, където ви падне. Отляво или отдясно - това са излишни подробности. Обслужвайте клиента, стоейки винаги от тази страна, от която ви е по-удобно. Сервирайте поръчаните ястия без особена мисъл - достатъчно е да не ги обърнете със съдържанието надолу към пода. Ако гостът ви повика с ръка, докато се храни, обезателно изцъкайте с език и чак тогава, влачейки крака, се доближете до него. Ако не успеете да чуете какво иска този път, допуска се да повишите тона в изречението "Моля?!". То на всяка цена трябва да е придружено с недоволно изражение - редно е клиентите да се научат да говорят ясно и разбираемо. През цялото време наглеждайте клиента и често му доливайте бирата в халбата, за да свърши по-бързо и да поръча още. 5. Заплащането Не чакайте клиента да ви повика, а отсервирайте, веднага щом установите, че дъвче последната си хапка. Отсервирайте бавно, с видими усилия. Така той ще почувства вина, че ви е създал много работа и ще остави по-голям бакшиш. Вместо да го питате дали всичко е наред, предложете му десерт или нещо друго, без значение какво, стига да е много скъпо. Когато поиска сметката, добавете такса "отопление" или "охлаждане" в размер на двайсет процента, левче за охладената халба за бира и десет процента сервиз. Ако той недоумява, но бърза, предложете му да се разправя с управителя, който ще дойде след двадесет минути. Ако му мине и пожелае да плати с карта, защото няма дребни, вие пък му кажете, че нямате пос-терминал и вземете едрата банкнота, връщайки му само монети. Накрая изпратете госта с разсеян поглед. От: Диана МАРКОВА - 05 октомври, 2019, от www.standartnews.com
Последни Новини:
200 000 у нас взимат над 9 бона заплата 200 000 у нас взимат над 9 бона заплата
Българите, които взимат месечна заплата от 9000 лв. или повече, са 192 985 или това са малко над 6% от всички работещи. За година те взимат над 108 000 лв. възнаграждение. Това показват данни на финансовото...
Домино от кризи у нас след \ Домино от кризи у нас след \"Томас Кук\"
Тежки удари за летища, хотелиери, строители и хранителния бранш прогнозира Бранимир Ботев Фалитът на Thomas Cook беше предизвестен от 3 години. City Group и Bloomberg обявиха краха още на 17 май. Ангелкова мълчеше и не...
Скопие мачка наши фирми Скопие мачка наши фирми
Местният съд блокира инвестиция за над 1 млн. евро на \"Полиграфснаб\" АД Докато текат инфарктните преговори за история и образование между София и Скопие, Северна Македония взе да мачка българския бизнес. Пречи на...
30% от новите жилища се купуват с кредит 30% от новите жилища се купуват с кредит
Около 30% от новите жилища се купуват с кредит. Това сочат данни на Националната асоциация на строителните предприемачи (НАСП). Според Десислава Петрова от една от фирмите, членуващи в асоциацията 70% от сделките в...
Започва процесът за Царските конюшни Започва процесът за Царските конюшни
Съдебният процес по делото за Царските конюшни срещу областния управител на Софийска област Веселин Пенев и лицензирания оценител на държавните имоти Юлия Цекова стартира на 3 октомври 2019 г. Това реши...
\ \"Фолксваген\" регистрира компания в Турция
Германският автомобилостроител \"Фолксваген\" регистрира компания в турския търговски регистър със седалище в окръг Маниса и капитал в размер на 943,5 млн. турски лири (164 млн. долара), съобщава БТА. Предмет на...
А1 пуска интерактивна ТВ платформа с 4K Ultra HD А1 пуска интерактивна ТВ платформа с 4K Ultra HD
А1 стартира иновативна платформа за телевизионно съдържание в България – А1 Xplore TV. Новата услуга e революционна за пазара на платена телевизия, като предлага редица подобрения и внедрява нови функционалности, за да...
Удължиха срока за експлоатация на VІ блок на АЕЦ \ Удължиха срока за експлоатация на VІ блок на АЕЦ \"Козлодуй\"
Председателят на Агенцията за ядрено регулиране Лъчезар Костов връчи днес на специална церемония в агенцията лиценза за шести блок на АЕЦ \"Козлодуй\" на шефа на централата Наско Михов. По този повод Михов заяви: \"Днес...
Край на свободното движение, радва се британски министър Край на свободното движение, радва се британски министър
Според британската вътрешна министърка Прити Пател правителството ще сложи край на свободното движение и ще въведе точкова система за имиграция по примера на Австралия, след като страната напусне Брекзит, предаде...
 Белгийският \"Томас Кук\" също фалира
Днес търговският съд в Гент обяви фалит на Томас Кук Белгия. Това е най-големият фалит на британския туроператор в тази страна, където работят близо 500 души, предаде Франс прес. След фалита на три други местни...