Клубна сграда

Клубна сграда

Гранд Монтана - Банско

Гранд Монтана - Банско


Шефката на НАП гарантира сигурни лични данни 20.2.2020
Шефката на НАП гарантира сигурни лични данни
Националната агенция по приходите (НАП) е предприела мерки за защита на личните данни, които ще гарантират в още по-голяма степен сигурността на данните. Това заяви пред БНР изпълнителният директор Галя Димитрова. Тя...

За всеки ден без винетка шофьорите ще получават фиш 20.2.2020
За всеки ден без винетка шофьорите ще получават фиш
Всички нарушения за деня се групират в едно, но на следващия ден при повторно преминаване през контролна рамка и незаплатена винетна такса потребителят отново е нарушител. Това заяви пред БНР проф. Олег Асенов, член на...

Фандъкова не очаква по-скъп билет за градския транпорт 20.2.2020
Фандъкова не очаква по-скъп билет за градския транпорт
Цената на билета за градския транспорт в София няма да се промени с въвеждането на тол системата от 1 март. Това заяви кметът Йорданка Фандъкова, цитирана от БНР. Тя посочи, че е въпрос на законодателни промени дали...


Времето/БНБ фиксинг 20.02.20

20° София 21° Пловдив
20° Бургас 17° Стара Загора
21° Варна 20° Русе
CHF 1.59816 GBP 2.31651 USD 1.4962
МаксКонсулт.бг е член на
www.fiabci.com www.nsni.bg www.bcci.bg/bulgarian/

Как да обслужваме клиента - по Умберто Еко

Как да обслужваме клиента - по Умберто Еко

05.10.2019
Какво в сервитьорите най-много ни вбесява Ще разчитаме на туризма да ни храни само ако вдигнем БГ стандарта Да се разберем - щом ще разчитаме на туризма да ни храни, нека го подпомагаме. Да намалим ДДС-то върху услугите в туризма е добра идея, но далеч не е достатъчно. Трябва да се погрижим и за качеството на родната туристическа услуга. И това е ключов въпрос, доколкото е наложително да ограничим потоците от чужденци, практикуващи единствено алкохолен туризъм у нас: нека те видят, че имаме чисти езера, високи върхове и добро обслужване. Но казвайки "добро обслужване", на мен леко ми прилошава. Все едно съм казала голяма и нагла лъжа със спокойствието на човек, който говори очевидни неща за времето в момента. Не защото няма свестни заведения, в които човек да се наслади на качествено обгрижване от персонала. Не. Такива места има, но там виното започва от 60 лева и всички са облечени строго. А аз искам просто да хапна, да погледам през прозореца и да се усмихна в отговор на вежливия сервитьор. Искам да му оставя бакшиш, задето е бил толкова любезен и лъчезарен, и за да изразя цялостното си удовлетворение от заведението. Ако следващите редове ви се сторят пресолени и "напомпани", то е защото скоро не сте отсядали в провинциален ресторант или крайпътно ханче. Така че, запознайте се със Стандарта за обслужване на клиент в заведението Хикс в град Игрек! Не този, който обикновено стои окачен в кухнята, като делнична Библия, макар и леко оцапана с мазно. А този, които получава като обслужване всеки от нас в салона. (И да не забравя да поздравя Умберто Еко за идеята. "Как да" и "Как се" - това е формата на неговите есета от сборника "Как се пътува със сьомга", издаден наскоро у нас. Именно тези иронични и саркастични есета ме подтикнаха да съставя описания по-долу стандарт за обслужване на клиент) И така ето го БГ стандарта за поведението на персонала, или Как да обслужваме клиенти. 1. Посрещане на клиент Оставете клиента поне десет минути да се озърта като залят с ледена вода или като попаднал в черна дупка - нека той положи усилия поне веднъж в живота си. Ако ви погледне въпросително, може да го попитате дали е сам, но не влагайте прекалени чувства във въпроса. За да покажете класата на заведението, в което работите като сервитьор, попитайте госта още от вратата дали ще си поръча нещо за ядене, или ще се задоволи с питие (разбирай - ще се лигави цяла вечер на айран). В никакъв случай не поемайте палтото му и не му предлагайте маса до климатика, ако видите, че е болен - нямаме практика да поощряваме капризите на клиентите си. 2. Външният вид на сервитьора Ние винаги се придържаме към някои специфични изисквания. Косата на сервитьорката трябва да бъде боядисана в ярък цвят и да е оформена в стилна прическа - изрядно изправена с преса или пищно накъдрена с маша. Сервитьорката трябва да е изразително гримирана - не подминавайте с презрение плътния фон дьо тен. Що се отнася до облеклото, униформата се състои от къса пола и риза. Баджът стои задължително клюмнал на една страна - така че името въобще да не се чете. 3. Приемане на поръчката Веднага щом видите, че гостът е седнал, в никакъв случай не го оставяйте да се адаптира към средата, а веднага му увиснете на врата: застанете на педя разстояние от него и директно му задайте въпроса какво ще обича. Поставете менюто пред него и му предложете нещо за пиене, докато разглежда ястията. Ако избере бира, го обсипете с предложения за мезета към бирата. Ако все пак ви помоли да му дадете възможност да разгледа менюто, обърнете недоволно белтъците на очите си и се отдалечете от клиента. Застанете на метър, метър и половина от масата и се втренчете настойчиво в него. Скръстете ръце на гърдите и започнете нетърпеливо да потропвате с крак. Накрая шумно изпъшкайте, приближете се и го попитайте дали вече си е избрал. Ако клиентът се колебае между две ястия, помогнете му: внимателно му разяснете разликите в състава на различните ястия, ако сте наясно с това. В случай обаче, че нямате представа какво съдържат запечените картофи или кюфтенцата с магданоз, просто му кажете, че едното е по- вкусно от другото и толкова. След това вдигнете нагоре вежди - полупрезрително-полуозадачено - и с нацупени устни задайте въпроса: "Е?!". 4. Сервирането Когато поднасяте приборите, сложете ги, където ви падне. Отляво или отдясно - това са излишни подробности. Обслужвайте клиента, стоейки винаги от тази страна, от която ви е по-удобно. Сервирайте поръчаните ястия без особена мисъл - достатъчно е да не ги обърнете със съдържанието надолу към пода. Ако гостът ви повика с ръка, докато се храни, обезателно изцъкайте с език и чак тогава, влачейки крака, се доближете до него. Ако не успеете да чуете какво иска този път, допуска се да повишите тона в изречението "Моля?!". То на всяка цена трябва да е придружено с недоволно изражение - редно е клиентите да се научат да говорят ясно и разбираемо. През цялото време наглеждайте клиента и често му доливайте бирата в халбата, за да свърши по-бързо и да поръча още. 5. Заплащането Не чакайте клиента да ви повика, а отсервирайте, веднага щом установите, че дъвче последната си хапка. Отсервирайте бавно, с видими усилия. Така той ще почувства вина, че ви е създал много работа и ще остави по-голям бакшиш. Вместо да го питате дали всичко е наред, предложете му десерт или нещо друго, без значение какво, стига да е много скъпо. Когато поиска сметката, добавете такса "отопление" или "охлаждане" в размер на двайсет процента, левче за охладената халба за бира и десет процента сервиз. Ако той недоумява, но бърза, предложете му да се разправя с управителя, който ще дойде след двадесет минути. Ако му мине и пожелае да плати с карта, защото няма дребни, вие пък му кажете, че нямате пос-терминал и вземете едрата банкнота, връщайки му само монети. Накрая изпратете госта с разсеян поглед. От: Диана МАРКОВА - 05 октомври, 2019, от www.standartnews.com
Последни Новини:
200 000 у нас взимат над 9 бона заплата 200 000 у нас взимат над 9 бона заплата
Българите, които взимат месечна заплата от 9000 лв. или повече, са 192 985 или това са малко над 6% от всички работещи. За година те взимат над 108 000 лв. възнаграждение. Това показват данни на финансовото...
Домино от кризи у нас след \ Домино от кризи у нас след \"Томас Кук\"
Тежки удари за летища, хотелиери, строители и хранителния бранш прогнозира Бранимир Ботев Фалитът на Thomas Cook беше предизвестен от 3 години. City Group и Bloomberg обявиха краха още на 17 май. Ангелкова мълчеше и не...
Скопие мачка наши фирми Скопие мачка наши фирми
Местният съд блокира инвестиция за над 1 млн. евро на \"Полиграфснаб\" АД Докато текат инфарктните преговори за история и образование между София и Скопие, Северна Македония взе да мачка българския бизнес. Пречи на...
30% от новите жилища се купуват с кредит 30% от новите жилища се купуват с кредит
Около 30% от новите жилища се купуват с кредит. Това сочат данни на Националната асоциация на строителните предприемачи (НАСП). Според Десислава Петрова от една от фирмите, членуващи в асоциацията 70% от сделките в...
Започва процесът за Царските конюшни Започва процесът за Царските конюшни
Съдебният процес по делото за Царските конюшни срещу областния управител на Софийска област Веселин Пенев и лицензирания оценител на държавните имоти Юлия Цекова стартира на 3 октомври 2019 г. Това реши...
\ \"Фолксваген\" регистрира компания в Турция
Германският автомобилостроител \"Фолксваген\" регистрира компания в турския търговски регистър със седалище в окръг Маниса и капитал в размер на 943,5 млн. турски лири (164 млн. долара), съобщава БТА. Предмет на...
А1 пуска интерактивна ТВ платформа с 4K Ultra HD А1 пуска интерактивна ТВ платформа с 4K Ultra HD
А1 стартира иновативна платформа за телевизионно съдържание в България – А1 Xplore TV. Новата услуга e революционна за пазара на платена телевизия, като предлага редица подобрения и внедрява нови функционалности, за да...
Удължиха срока за експлоатация на VІ блок на АЕЦ \ Удължиха срока за експлоатация на VІ блок на АЕЦ \"Козлодуй\"
Председателят на Агенцията за ядрено регулиране Лъчезар Костов връчи днес на специална церемония в агенцията лиценза за шести блок на АЕЦ \"Козлодуй\" на шефа на централата Наско Михов. По този повод Михов заяви: \"Днес...
Край на свободното движение, радва се британски министър Край на свободното движение, радва се британски министър
Според британската вътрешна министърка Прити Пател правителството ще сложи край на свободното движение и ще въведе точкова система за имиграция по примера на Австралия, след като страната напусне Брекзит, предаде...
 Белгийският \"Томас Кук\" също фалира
Днес търговският съд в Гент обяви фалит на Томас Кук Белгия. Това е най-големият фалит на британския туроператор в тази страна, където работят близо 500 души, предаде Франс прес. След фалита на три други местни...